Jag har tuggat!

Kom precis hem från dietisten. Jag får äta bars nu! Tuggade precis i mig en Naturdiet Hazelnut Müslibar. Jag tuggade, en helt klart underskattad aktivitet.

Jag skall äta 3 st bars eller shakes per dag och en måltid, antingen lunch eller middag. Maten skall bestå av följande:

Grönsaker:
Halva tallriken grönsaker (alla sorter) råa, kokta, wokade, ugnsbakade
Kolhydrater:
200 g kokt potatis/150 g kokt ris eller pasta/75 g grovt bröd
Protein:
100 g tillagat kött, kyckling, mager korv eller fet fisk
alternativt
125 g mager fisk, keso, bönor eller linser
Övrigt:
0,5 dl mager sås
2 tsk matfett till matlagning eller dressing

Känns ju helt klart hanterbart.
Om 3 veckor lägger vi på en måltid till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0