Det är viktigt att sätta upp mål!



Många ifrågasätter det jag gör nu. Pulver kan väl inte vara bra?? Varför utsätter du dig själv för det här? Varför svälter du din kropp? Det är väl bara att äta nyttigt och träna regelbundet?

Visst, det är så. Med bra kost och motion så går man oftast ner i vikt, men det går långsamt! Och om man då som jag, har totalt 50 kg att gå ner, ja då är det lätt att tappa motivationen om det inte går snabbt.

Visst, många dagar är det jättejobbigt och jag drömmer om mat på nätterna. Jag får yrsel, jag blir frusen, magen är inte i så värst bra form... MEN! Jag går ner över 1 kg i veckan och krymper i en rasande fast vilket är otroligt skönt. Jag är motiverad och peppad och främst av allt så har jag mina mål som ni ser här.

1. Jag vill känna att jag lever på ett hälsosamt sätt. När jag väl börjar äta mat igen så hoppas jag att jag kommer lyckas att äta hälsosamt och på ett sådant sätt så att jag får i mig alla vitaminer och mineraler som kroppen behöver. Jag vill försöka hålla mig borta från skräpmat, kakor, snacks och godis i möjligaste mån och istället äta ordentlig mat så att kroppen fungerar så bra som möjligt. Jag vill också få in en bra träningsrutin.

2. Jag vill komma ner till en normal vikt och ett normalt midjemått. Jag vill att mitt BMI skall hamna precis på gränsen till vad som ses som normalt. Gör jag det så kommer jag att väga mellan 75 och 80 kilo vilket känns som en vettig vikt till mina 175 cm. Jag röntgades på sjukhuset när jag skulle skrivas in i programmet på Obesitaskliniken och man kunde se att jag hade fett i både mage och lever. Det skall bort!

3. Jag var hos gynekologen när jag vägde som mest och de gjorde ultraljud. Man såg då att mina äggstockar var fulla med cystor, eller blåsor med omogna ägg som det tydligen heter, och dessa var en direkt konsekvens av min övervikt. Dessa gjorde tydligen det väldigt svårt för mig att bli gravid. Jag är lyckligt gift och fyller snart 30 år, att starta familj ligger i planerna. Därför är det viktigt för mig att vara frisk och hälsosam innan jag skall bli gravid.

4. Jag vill kunna gå in i vilken klädaffär som helst, ta ett plagg i medium eller large och veta att det med största sannolikhet kommer att passa. Jag är så trött på avdelningar för "stora kvinnor". XLNT, Generous, BiB, Å+ och allt vad de nu heter... Jag vill handla kläder som alla andra. Jag längtar!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag tror verkligen på dig i din kamp och jag önskar dig all lycka, i alla aspekter av ditt liv. Var glad att du har motivation och vilja att få sakerna att hända! Kämpa på och så ska du se att ni snart har en liten knodd/knodda att leka med. :)

2010-01-29 @ 21:10:00
URL: http://gogofetto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0